Kuşadası’ndan Los Angeles’a M&L. Nigiz

OMELINK EV DEĞİŞİMİ ile ABD’ de 33 gün kalan İzmirden üyelerimiz Mehmet & Leyla Nigiz çiftinin gezi öyküleri

09 Temmuz 2008 Çarşamba 22:23 tarihinde mehmet nigiz < metnigiz@gmail.com> yazmış:

Samim Bey

33 gün süren Amerika seyahatinden unutulmaz anılar ile döndük.

21 Mayısta Delta havayollarıyla İst-N.York-Los Angeles yolculuğu ile

gece yarısı Los Angeles hava limanına vardık.

Bagaj alma bölümüne ilerlerken, elinde adım yazılı bir kağıt ile, değişim yaptığımız ailenin iş ortağı  bizi karşıladı.

Birlikte bagajları alıp, onun son model arabası ile San Pedro daki

değişim yaptığımız eve geldik.Okyanusun tam kenarında ,tek katlı Meksika

tarzı bir evdi. Biz değişim yaparken büyük yüzme havuzlu evleri seçmedik.

Küçük olsun,temizlik sorun olur diye düşündük. Ama bizim küçük evin bile

6 kapısı vardı. Ön bahçe,arka bahçe,orta bahçe,süs havuzu,balıklar!!.

Gece evi bize tanıtıp rehberlik yapan kişi ayrıldı.Garajda bir jeep ayrıca kapıda da Toyota

marka araba vardı. Sabah kalktık,dolap yiyecek dolu idi,ayrıca bize ufak tefek

hediyeler alınmıştı. Gerçi bizde Amerikalı aile için ufak bir yağcı bedir halısı alıp

Kuş adasındaki eve koymuştuk.

Evin konumu muhteşem idi. Önündeki caddede antika otomobiller geçit yapıyor,

özellikle pazar günleri bu eski model arabalar ile, partiler düzenleyip, okyanus

kenarında, hemen bizim evin önünde özel günler kutlanıyordu.Evimize her çarşamba

günü Meksikalı bir temizlikçi gelip,temizlik yapıp çarşafları değiştiriyordu.

Los Angeles çok büyük bir şehir,her yanı ücretsiz otoyollar ile çevrili.Bir depo benzin

40 dolar.Böyle olunca bu yollarda gitmedigimiz yer kalmadı.Tabi önce Hollywood,Santa Monica,Beverly Hills,Sun Set Bulvarı,o meşhur plajlar,Velice Beach- Radonda Beach,

Malibu Sahilleri.

Yıllarca turlar ile bir çok yere gittik.Ama Home Linkteki özgürlük hiç bir gezide

yoktu. Burada size ait bir ev var.İstediğiniz saatte kalkıp,istediğinizi yapıyorsunuz.

Kapınızda 2 araba ve bir depo benzin 40 dolar… Kim tutar sizi.Tabi bizi de kimse

tutamadı.Güneyde San Diego, Meksika sınırından kuzeyde,San Francisco’ya kadar

gazladım. Yetmedi, Nevada Çöllerindeki rüya şehir Las Vegas a gittim.Vegasın

böyle mükemmel olacağını hayal edemezdim.3 bin yılının şehri.Bir ucan arabaları

eksikti.San Diego dan Meksika sıcağını içime çekip, kuzeyde San Francisco’nun

sisli,serin okyanus kıyılarından,denizaslanlarına Türkiye’den selam götürdüm.

Tabi, Los Angeles’in muhteşem Disney landı ve film stüdyolarındaki çocukluk günlerimde göremediğim, yaşayamadığım hayallerimi ve içimdeki çocuğu yaşadım.Uzay dağındaki muhteşem uçuşumu rüyamda göremezdim ve bir daha da kimse beni o uçuşa bindiremez.

Amerika,tabi büyük ülke, ancak burada şunu belirtmek isterim eğer Home Link gibi

bir sistem olmasa idi, ben Amerika’nın bir parçası olamazdım. 33 gün Amerika da bir evim vardı, kapıda arabalarım vardı.40 dolar vererek deposunu doldurduğum bu arabalar ile muhteşem otoyollarda, ben bir Amerikalıydım.Onlar ne yaptıysa onu yaptım. Onlar

nasıl yaşıyorsa öyle yaşadım.

Süremiz bittiğinde, görmüş,doymuş ve içimizde hiç bir özlem kalmadan ülkemize

döndük.

Değişim yaptığımız aile üniversitede öğretim üyesi olarak çalışmış eşi ise bale eğitimi

verirken üniversiteden emekli olmuş şu an ticaret ile uğraşan çok kültürlü ve deneyimli

bir aile idi.Ayrıca Home Link Sisteminde 16. değişimleriydi.

Onların benim ülkem ve evim için söyledikleri ise şöyle; Böyle güzel ve muhteşem

bir ülke görmedik.Eviniz 5 yıldızlı bir otel gibiydi.Seneye mutlaka gene geleceğiz,16

yıldır biz böyle bir tatil ve değişim yapmadık.

Ve en önemlisi, Avrupa Futbol Şampiyonası finallerinde bu değişim oldu.Buradaki havayı solumuşlar. Türkiye Almanya maçında biz İstanbul da ,onlar Los Angeles dönmüşlerdi.

Maçın devre arasında telefonum çaldı.Arayan Charlie idi < Mehmet Almanları yeneceğiz,

çok güzel oynuyoruz, en büyük Türkiye Türkiye > diye bağırıyordu.Ve gelen maillerim de

hep en büyük Türkiye haykırışları ile dolu.Bana Lakers basketbol takımının bir şapkasını hediye bırakmış, ben de ona Beşiktaşın mac formasını götürmüştüm.

İşte, hiç görmediğim, tanımadığım ancak Home Link sayesinde tanıştığım, sırtında

Beşiktaş forması, ağzında Türkiye haykırışları ile uzaklarda, Los Angeles’te bir dostum var.

Dünyanın en güçlü ülkesinde, ülkemin propagandasını yapan bir dost.

Daha ne istenir ki,  İyiki varsın HomeLink.

LEYLA & MEHMET NİGİZ  İzmir / Karşıyaka

MERHABA HOMELİNK…..

Sizlere ilk Amerika seyehatimden evvelce bahsetmiş. 2 yıl daha geçti. Neler yaşadım. Ne yaptım kısaca anlatmak istedim. Benim bir deyişim var biliyorsunuz. Homelink bana dünya anahtarı veriyor. Bu anahtarla tüm evlerin ve arabaların kapısını açıyorum. İkinci yılımızdada Amerikayı seçtik. Bu kez 2 aile ile değişim yapıp 2 ay kaldık. İlk evİmiz NORTH PORT FLORİDA da idi.

Meksika körfezinde sıcak ıslak Afrika gibi bir yer düşünün. Timsahlar, bataklıklar, yılanlar, yağmurlar, ancak böyle bir yere enson teknolojiyi,muntazam yolları, kılimaları, medeniyetin hertürlü imkanını koyun. Uçsuz bucaksız bembeyaz plajlara, ücretsiz otoparkları, dujları,insanın rahatı için düşünülen herşeyi koyun. İşte böyle biryerdi NORTH PORT. IMMOKALE bataklıklarından, EVERGLADES ve MİYAKKA  gölüne kadar, timsahların cirit attığı bu bölgede su üstünde giden o büyük pervaneli su araçları ile muhteşem bir safari yapıyorsunuz. Öyleki o yağan yağmurlarla ıslanmadık yeriniz kalmıyor, ancak bir saat içinde muhteşem güneş ile sanki siz ıslanmadınız. Hani bir sürü Afrika ve tarzan filimleri seyrettik ya. İşte öyle birşey. Ancak şunu vurgulamalıyım. Muhteşem Amerikan teknolojisi ile hiçbir tehlike yaşamıyorsunuz ve modern bir afrikada yaşıyorsunuz.

FORT MYERS, SARASOTA,PETERSBURG, TAMPADA sizinle değişim yapacak Amerikalı HOMELİNK aileler sizi bekliyor. SARASOTA plajlarındaki kumu ve denizi kartpostallarda görmüştük. Plajda insanlar ellerinde kepçe gibi aletlerle, denizden ve kumdan birşeyler topluyorlardı. Ne olduğunu anlayamadık. Sorduk tabi. Ne çıktı biliyormusunuz. KÖPEK BALIĞI DİŞİ. O saatten sonra ben ve eşimde köpek balığı dişi topladık. İzmire gelince dişçime hediye bir düzüne diş takımı getirdim. Tabi ne olduğunu bilemedi. Öğrenince duvarına astı.Tabi bizler için hiç görmediğimiz birşeydi. Kurutulmuş timsah kafasıda salonumu süslüyor. NORTH PORT taki değişimim bitince araba ile MİAMİ- DELRAY BEACH teki eve geldik. Okyanusa sıfır muhteşem bir evde, muhteşem bir kum plajda , KEYWEST en WEST PALM BEACH e kadar , üstü açık bir Audi ile uçtuk sanki. Garajda 3 adet araba vardı. Seç seçebildiğini. Burası çok önemli araba, garaj ve ev konularında biraz sonra Homelink üyelerine bazı hususları açıklayacağım. Miami yi fazla anlatmak istemiyorum. Filimlerden ve tV den biliyorsunuzdur. 2 yılda 3 amerika değişimi yapınca , eşim bu defa Avrupaya gidelim dedi.

Bu sene Mayıs ayında İSVİÇRE ve BADEN-BADEN ile (ALMANYA) 2 aile ile değişim yaptık. Baseli seçtik, çünki hem Almanya hemde Fransa sınırında idi. 15 günde tüm İsviçreyi gezdik. Zaten birşehirden diğerine 1 satte gidiyorsunuz. ICE adlı hızlı trenlede 1 saatte BADEN-BADEN e ulaştık. Güzel yerler tabi. Ancak HOMELİNK üyelerini bazı ikazlarım var.1- 30 günlük Avrupa seyehetinin 27 günü yağmur yağdı. 2-Mayıs ayında kaloriferler yanıyordu. 3-İsviçrede fiatlar 10 katı fazla. 4-Evler Türkiyedeki gibi. 5-Araba seçme şansınız ve garaj yok.   Bunu şunun için vurguluyorum. Amerikada fiatlar Türkiyeden ucuz. Bir depo benzin 30 dolar.Evler muhteşem. Araba konusundada her garajda en az 2 araba var. Hal böyle olunca bizim ne işimiz vardı AVRUPADA.

Bu nedenlerle 2011 için hemen Amerika ile değişim yaptık . Bu defa SAN DİEGO yu seçtik. CALİFORNİADA Meksika sınırında. Şimdiden gemi ile Meksika ve tabi VEGAS turlarını ayarladık.   Gene eğer Avrupa düşünen üyeler olursa onlara çok ucuz ve kolay Avrupa ulaşımından bahsedeceğim. Fransa-İsviçre veya Almanyaya gidecekseniz: EASY JET adlı hava yolu şirketi Sabiha Gökçenden hergün MULHOUSE hava alanına uçuyor. Gidiş-geliş 86 Euro. Hava alanı tam sınırda.

Soldan çıkarsanız Fransa. Sağdan çıkarsanız İsviçre ve A lmanya. Hava alanının kapısından BASEL şehrine otobüs var .2 frank. 10 DAKİKADA merkezdesiniz. Almanyaya gidecekseniz Almanyaya giden trenistasyonunda, Fransaya gidecekseniz o istasyonlardan, hızlı trenlere biniyorsunuz. Sakın yapamayız veya karışık gibi gelmesin. Trenler ve tramvaylar ve otobüsler dakik çalışıyor. Bizdeki gibi değil. Çok kolay ve inanılmaz rahat ve dakik. Bizde önce tedirgindik ancak kullanınca olamaz dedik.

Örneğin : Parise gideceksiniz. Basele 86 Euroya bilet alın. Gidiş-geliş. 2 euro otobüs bileti. 30 eouro tren bileti. Veya araba kiralayın hava alanından . Hafta sonu gidin gelin inanılmaz ucuz bir yol. Daha keyfinize düşkünseniz. Basele gelin nehir gemisi ile ROTERDAMA kadar gidin.Şimdilik yazacaklarım bu kadar , ben çok az İngilizce bilen ben , elimde HOMELİNK anahtarı ile her kapıyı açmağa devam ediyorum. Tanıştığım dostlarım dünyanın bir ucunda hiç tanışmadığım dostlarım , ama onların yataklarında yatan, kaplarından yiyen, arabalarını kullanan ben , 60 yaşında bunları yaşayan ben, rüyamda görsem inanamazdım. Bana dünya vatandaşı imkanını veren HOMELİNK e , binlerce teşekkür.